נתניהו לבנט: אחרי שמכרתם את הנגב, אתם מיישמים את "זכות השיבה"

איתי גדסי No Comments on נתניהו לבנט: אחרי שמכרתם את הנגב, אתם מיישמים את "זכות השיבה"

ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו בנאום תוקפנ במיוחד על מחדלי הממשלה בקורונה וההליכה לשמאל הקיצוני, בדבריו תקף את החייאתו של אבו מאזן מחדש, "בממשלה הזאת הכל פייק. הכל בכאילו. בממשלה הזאת כל אחד עושה מה שהוא רוצה. אין פה ראש ממשלה. שרי הממשלה לא סופרים את בנט. רואים את זה בריאליטי החדש, "המירוץ למוקטעה"

צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

דיון 40 חתימות על כישלונות הממשלה: ראש הממשלה לשעבר ויו"ר האופוזיציה ח"כ בנימין נתניהו נאם בדיון המיוחד ותקף בחריפות את התנהלות ראש הממשלה בנט ואמר, "אין לבנט מנדט, אזרחי ישראל אומרים את זה. אחרי שלושה חודשים בלבד כראש ממשלה, עם איתרוג וליטוף תקשורתי שאני לא זוכר כמוהו, בנט בקושי עובר את אחוז החסימה".

נתניהו הבהיר כי "לא היה דבר כזה בתולדות המדינה, שראש ממשלה מכהן מתנדנד כעלה נידף ברוח על גבול אחוז החסימה. גם לא היה דבר כזה לקחת שלטון עם 6 מנדטים שגם אותם הונית. הציבור פשוט לא קונה את הבלוף הזה, של מישהו שתיחמן את דרכו לראשות הממשלה, אחרי שהוא עצמו הצהיר שזה לא דמוקרטי להיות ראש ממשלה אפילו עם עשרה מנדטים. במצב הזה הציבור מביע אי-אמון חד משמעי בבנט" אמר נתניהו.

נתניהו תקף אישית את בנט ואמר, "אין לו דרך. אין לו חזון. אין לו הישגים ואין לו אידיאולוגיה. הוא פשוט לא מנהיג".

ראש הממשלה לשעבר תקף בחריפות את התנהלות הממשלה שהולכת לכיוון שמאל קיצוני, "בממשלה הזאת הכל פייק. הכל בכאילו. בממשלה הזאת כל אחד עושה מה שהוא רוצה. אין פה ראש ממשלה. שרי הממשלה לא סופרים את בנט. רואים את זה בריאליטי החדש, "המירוץ למוקטעה" – ריצת החנופה של השרים ללשכת אבו מאזן. בני גנץ וניצן הורוביץ הגיעו ראשונים, תמר זנדברג ומרב מיכאלי מתחרות על המקום השלישי והרביעי. הקרב צמוד, איזה מתח" עקץ נתניהו.

ראש הממשלה לשעבר הבהיר את גודל הסכנה לישראל ואמר, "תוצאה אחת כבר ידועה. אתם החזרתם את אבו מאזן לחיים. הוא מחוזר על ידי שרי ממשלת ישראל כפי שלא קרה במשך שנים, מאז אוסלו. הריאליטי הזה היה מצחיק, אם הוא לא היה עצוב ומסוכן" הבהיר.

נתניהו חבט בבנט ואמר, "אחרי שמכרתם את הנגב למנסור עבאס, היום הרשות הפלסטינית פרסמה שישראל הסכימה לאיחוד של למעלה מ-440 משפחות בשטח ישראל. זהו יישום בפועל של "זכות השיבה", שמסכנת את קיומה של ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית".

"ולמה כל זה קורה? בגלל שבנט תלוי במנסור עבאס ובתנועה האיסלאמית. כשמנסור עבאס אומר – "לכו למחמוד עבאס – אתם הולכים כשהוא דורש איחוד משפחות – אתם מאחדים".

נתניהו ציין כי "יאיר לפיד שאל בזמנו – ״איפה הכסף?״. שאלה מצויינת. איפה הכסף שהבטחתם להביא לחיילי החובה? איפה הכסף שקיצצתם מהדיור הציבורי? איפה הכסף לעצמאים? תשאלו את אביר קארה, הוא הצביע נגד, הפעם פעם אחת. איפה הכסף למתמחים? איפה הכסף לרופאים? איפה הכסף לחקלאים, איפה הכסף לעסקים? אם בנט לא יידע את התשובה, אולי באמת נשאל את יאיר לפיד" אמר נתניהו.

עוד הוסיף, "זה אותו לפיד שבזמנו התנגד בשצף קצף למושג "ראש ממשלה חליפי" – והיום הוא מכהן כראש ממשלה חליפי. זה אותו לפיד ששפך אש וגופרית על החוק הנוורוגי – והיום הופך את הכנסת לממלכת נורווגיה. אמנם לפיד נמצא בביקור רשמי בישראל, אבל רוב הזמן הוא מטייל בחו״ל" ציין נתניהו.

נתניהו הוסיף ושאל, "אז ״איפה הכסף?״, גם לפיד יודע את התשובה. הכסף אצל מנסור עבאס והתנועה האיסלאמית שזכו בפייס – 53 מיליארד ש״ח. גם במאבק בקורונה אין ראש ממשלה. במשך שבועות רבים ישבתם בחיבוק ידיים, זחוחים ושאננים".

נתניהו סיפר כי אז כבר "הפצרתי בכם מעל כל במה אפשרית להביא את החיסונים שכבר רכשנו לטובת אזרחי ישראל. אבל לא עשיתם כלום. ב-1 ביולי אמרתי שמחיר הקדמת החיסונים יהיה אפסי, אבל מחיר האיחור בהבאת החיסונים יהיה קטלני. ב-12 ביולי אמרתי כאן בכנסת: "החיסון השלישי נגד הקורונה חייב להיות בידינו כבר עכשיו".

נתניהו ציין, "באותו זמן בנט אמר ההיפך. אני מצטט: ״החיסון פחות יעיל משמעותית נגד זן הדלתא".

ראש הממשלה לשעבר סקר את מחדלי הקורונה ואמר, "האמירה חסרת האחריות הזאת הפכה להחלטה חסרת אחריות שלא להביא את החיסונים בזמן. האיחור בהבאת החיסונים הביא לשיאי תחלואה ו-1500 מתים מקורונה ועשרות אלפי חולים שישאו תופעות לוואי למשך שנים. 1500 משפחות בישראל שאיבדו את יקיריהן, בזמן שבנט עסוק בלשחק בכאילו הוא ראש ממשלה".

נתניהו הדף את הטוענה להצלחה באי סגרים ואמר, "צריך שכל אחד יבין מה קורה פה: אנחנו התמודדנו עם המגיפה – בלי חיסונים. אתם הזנחתם את הטיפול במגיפה – כשיש חיסונים. אין לכם תירוצים ואין לכם הסברים. במקום להתנצל אתם מתפארים: ״אבל אנחנו לא סגרנו את המדינה״. מי בכלל ביקש מכם לסגור את המדינה? אנחנו אלה פתחנו את המדינה כשהיו לנו חיסונים, חודש לפני הבחירות".

עודהוסיף, "כל מה שרצינו הוא שתתנו את החיסון השלישי בזמן. כשיש חיסונים אין סיבה לסגרים, ובוודאי שאין סיבה ל-1500 מתים. הבאנו לכם מדינה מחוסנת, ראשונה בעולם, ואתם לקחת אותה עם אפס נדבקים, אפס מתים ואפס סגרים, והבאת 1500 מתים".

בסיום דבריו אמר נתניהו, "בנט, זה פשוט גדול עליך. להתחפש לטייס – לא הופך אותך לטייס, ולהתחפש לראש ממשלה – לא הופך אותך לראש ממשלה. לכן בנט מגרד את אחוז החסימה מלמעלה ובקרוב. מלמטה, כמו כמה מחבריו פה".



0 תגובות